Cíl 8. dne byl prozaický - přesunout se z Ostrova Milos k Peloponézu, přesněji k ostrovu Idra. Celkem nás čekalo slušných zhruba 75 mil a vzhledem k silnému větru (skoro 30 uzlů) a pěkným vlnám (3, nárazově 4 metry) jsme si cestu náramně užili (bohužel po nehodě s hlavní plachtou z předchozího dne...
Po poněkud rušnější noci v maríně na Milosu (rytmické tuc tuc z nedaleké diskotéky nás oblažovalo minimálně do 4 hodin ranních) jsme vyrazili vstříc jedné z krásných zátok ostrova Milos, kde jsme nakonec strávili zbytek dne.
Pouze 20 uplutých mil naznačilo odpočinkový den, ale cesta z maríny do...
Jak dramaticky jsme ukončili 5. den, tak dramaticky jsme začali ten 6. Ranní několikeré překotvování v mohutných vlnách v přístavu na Folegandrosu nás kromě našich sil stálo jeden fendr a převrácený člun (se zatopeným motorem, samozřejmě). Nicméně ta zábavnější část nás teprve čekala - přeplavba...
Po vydatném vyspání a ranním potápění poblíž Morie (opuštěných bauxitových dolů) jsme vyrazili vstříc dalšímu význačnému cíli naší výpravy - klášteru Chosiovitzza (stále na ostrově Amorgos).
Po zhruba hodinovém výšlapu a zdolání cca 300 výškových metrů v pravém poledni jsme totálně splavení...
Po vydatné snídani (ovesné vločky s vločkama) jsme vyrazili k prvnímu význačnému vraku naší výpravy - nákladní lodi Manina3, která v roce 1985 po selhání motorů u ostrova Kinaros byla nahnána na skály a na věky si ustlala na místním dně.
Vzhledem k velkému větru a vlnám byl potápěčský výsadek...